fredag 20 januari 2012

Födelsedagstävlingen avgjord!


När vi läste svaren i vår födelsedagstävling slog det oss, precis som en tävlande påpekade, att ju alla som läser böcker egentligen är värdiga vinnare av ett bokpaket! Det är fantastiskt att läsa så många fina och roliga motiveringar, sprängfyllda av läslusta. Det är uppenbart att det inte bara är vi på Bokboxen som älskar böcker och deras värld...

Eftersom samtliga motiveringar var så fina, men vi tyvärr inte kan dela ut priser till alla (kanske nästa födelsedag... man kan ju hoppas;)) fick vi till slut hemfalla åt den beprövade gamla metoden lottning. Och se där! Tre riktigt värdiga vinnare. Stort grattis!

Första pris går till Lisa i Säve. Hon vinner favoritpaketet från fjolåret innehållande Siri av Lena Einhorn, Tony & Susan av Austin Wright och Min Kamp 2 av Karl Ove Knausgård.
Lisas egen motivering lyder:
2011 fick jag mitt andra barn och som tvåbarnsförälder behöver man göra prioriteringar kring vad man ska göra med den lilla tid man disponerar och som inte äts upp av Projekt Familj. En del väljer att träna, andra att träffa sina vänner, ytterligare andra städar huset emellanåt. Hedervärda val, som jag själv kanske borde göra då och då, men jag valde att läsa. Tidigare en inbiten vaneläsare gjorde jag nu ett aktivt val - och läsandet blev mer lustfyllt, mer givande och framför allt mitt eget!
Inför 2012 har jag därför lovat mig själv att unna mig att läsa nya böcker emellanåt - inte alltid vänta tills de kommer på pocket. Så när jag tittar igenom era tio-i-topplistor för det gångna året för att se vad jag borde ta tag i (och hittar många böcker som jag blir sugen på att läsa) så ser jag att jag faktiskt har läst en, och det så sent som i går kväll. Mamma Mu läser. Min treåring har alltså en bättre uppdaterad bokhylla än jag ...

Jag hoppas därför på att Bokboxen vill ge mig sin födelsedagspresent!

Pocketpaket nummer ett skickas till Kaj i Växjö. Följande motivering (och ja Kaj, vi blir väldigt smickrade!):
Om läslusta och glädje får råda, väljer jag Bokboxen, som står för båda.

Pocketpaket nummer två skickas till Kerstin. Även hon från Växjö. Motiveringen lyder:
Jag skulle så gärna vilja vinna lite böcker för då blir vi många som får glädje av dem. Jag gör nämligen så att när jag läst en bok tar jag den till jobbet och ställer den i bokhyllan där. Då är det 350 till som kan låna, läsa och glädjas!

Tusen tack även till er andra som var med och tävlade och hjälpte oss att fira födelsedagen!

Mvh,
Bokboxen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar