onsdag 22 februari 2012

Bokrea - Dag Ett: En sumpad föresats

Hade ingen möjlighet att ta en bild från egna butiken idag,
 så därför lånade jag denna från Bokia i Västerås. Tackar!

Det är nästan bara under bokrean som en kund kommer in i butiken och frågar efter något om förintelsen och istället försvinner ut med historien om intrigerna inom familjen Gucci. Eller kombinationen bok om surkål, bok om jakt, en om förvaring samt en barnbok om rymden och en om att lära sig gitarr slängs upp på disken (skulle vara runt jul då). Jag gillar den här typen av innehållsmässiga krumsprång. Billiga priser lockar onekligen till ett under övriga årstider sällsynt genreöverskridande.

För egen del då, hur har det gått med min föresats att bara köpa tre reaböcker? Åt fanders såklart. Direkt när jag kom in på jobbet snubblade jag över Charlaine Harris Harper Connelly-serie i engelsk pocket. Serien om Sookie Stackhouse har länge varit min guilty pleasure (fast så guilty känns det faktiskt inte vid närmare eftertanke, mest pleasure). Får se om jag får samma sköna feeling för Harper Connelly. Så alla fyra böckerna ner i min reakasse. Därefter kunde jag inte motstå Vem kommer nu? Fyra av Stina Wirséns fantastiska Vem-böcker (Vem är arg? Vem kommer här? Vem blöder? och Vems byxor?) i en volym. Men sen får det vara slut. Finito. Basta.




Förra årets storfrekventerare av bokrean - mustaschmännen - har till min stora sorg lyst med sin frånvaro idag. Trist, inget piggar upp som en välvaxad mustasch.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

2 kommentarer:

  1. ... och jag råkade ju naturligtvis vara utomlands när bokrean startade. Gah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du hemma nu? Det finns en del godbitar kvar...

      Radera