tisdag 15 maj 2012

Mer Kaufman på svenska - härligt Pia Printz!



Jag var ju som ni vet väldigt förtjust i Alla mina vänner är superhjältar som kom ut tidigare i våras. Idag landade Den krympande hustrun, ännu en kortroman av samma författare, i butiken. Jag hade helt missat att den skulle komma ut, desto gladare blev överraskningen. Dessutom är den illustrerad av en av mina favoriter: Stina Wirsén.

Den krympande hustrun handlar om hur en rånare dyker upp på en bank. Men istället för pengar stjäl han ett föremål med stort personligt värde från var och en i lokalen. Strax efteråt börjar de underligaste saker hända... Jag hoppas såklart att detta blir lika smart och roligt som Kaufmans tidigare roman.

Tack Pia Printz för att du ihärdigt dammsuger världen på god underhållningslitteratur!

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

3 kommentarer:

  1. Åh, tack tack tack för fina ord!! Och ja, Stina & Andrew - kan det bli bättre?
    /Pia Printz

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Å, dem är du så väl värd. Och Stina och Andrew är verkligen en match made in heaven. Hoppas kunna läsa snart. Min Att läsa-lista är längre än någonsin. Börtjar känna mig som en galen bok-tant (som en galen katt-tant fast med böcker istället för katter) bland alla högar.

    SvaraRadera