torsdag 19 juli 2012

Jane Eyre och Sherlock Holmes - Nu med sex!


En inte alltför kvalificerad gissning är att det erotiska innehållet spelar en viss roll för Fifty Shades of Greys framgångar världen över (enligt Johan slukas den just nu vid poolkanterna i Mexiko).

Kanske kan Brontë, Verne och Conan Doyle vinna nya läsekretsar när de gamla klassiskerna hottas upp med lite osande sex av Clandestine Classics.

I Helsingborgs Dagblad kan man läsa följande utdrag:

”I en berusande tid där Watson dras in i ett skrämmande mordfall, blir han hjälpt av den kärlek han känner för Holmes. De sexuella erfarenheter de delar får honom att förbli klartänkt tills mördaren fångas”.
Sherlock Holmes: A study in Scarlet

”I hans starka och atletiska armar, ger Jane efter för hans mörkaste begär och upptäcker att hennes är precis lika brännande”.
Jane Eyre

”Jakten blir snart tråkig, och Pierre distraheras av Ned Land, en sexig och temperamentsfull harpunerare”.
En världsomsegling under havet

Ja, jag säger då det... Som en gammal älskare av den fina genren tantsnusk vill jag ju gilla detta. Men, men... ärligt talat känner jag mig inte så lockad. Hade jag däremot gått i mellanstadiet, min intensivaste tantsnuskläsarperiod - ingen tvekan! Numera vill ha mina klassiker orörda. Detta gäller uppenbarligen inte Stolthet och fördom som jag kan läsa i hur många skepnader som helst, ger Clandestine ut den är jag etta att läsa.

Nej men vänta, en snabb titt på hemsidan och där finns den ju!



Ur beskrivningen: "Sprakande, sexuell spänning leder snart till en oväntad kyss och Elizabeths värld vänds upp och ner... Kan Elizabeth ställa sig över de sociala konventionerna och ge efter för sitt begär, eller kommer deras Stolthet och Fördom att skilja dem åt?"

Ooooiiiiih! Ska jag våga? Är inte detta vad vi alla önskat oss när vi suckat över den kyska kyssen i slutet? Eller? Den 30 juli ges den ut som e-bok. Någon som har en läsplatta att låna ut?

Läs hela artikeln i HD här.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar