måndag 16 juli 2012

Tillbaka på jobbet - Äntligen tid att läsa

Tillbaka på jobbet efter semestern. Lyckades jag läsa något av det jag föresatte mig? Nix. (Förutom att jag lusläst avsnittet om tilläggsisolering i Husets ABC - rafflande!). Husrenoveringen stal all min tid och läsresultatet på fyra veckor är ett magert nästan hela Belinda Bauers Skuggsida som ljudbok.

Alltså är jag ganska så nöjd med att jobba igen. Det innebär nämligen minst en dryg timmas lästid på tåget om dagen. Men istället för min sommarläsningslista måste jag nu börja på Lill-Tarzan å jag av Johan Hedenberg (kommer ut i början av augusti), för det har jag lovat min sambo.


Han har legat klistrad vid förhandsexet hemma och nu vill han prata om den. Bara att lyda.

Hedenberg blev för övrigt själv så rörd när han presenterade boken på bokinformationsdagarna att han började gråta och gick av scenen. Jag vet inte om det är ett gott eller dåligt omen, men ska jag lita till min bättre hälft lutar det åt det förra.

Dessutom är jag (inte minst efter DN:s fina recension) väldigt nyfiken på Louise Pennys Mörkt motiv. Och så väntar jag på mitt beställda exemplar av Tana Frenchs Broken harbour.

Härligt att vara tillbaka på jobbet!

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar