torsdag 21 mars 2013

Lika som bär?

Ni vet när man tror att man tycker sig känna igen en flong ny bok, fast man vet med sig att man rimligtvis inte kan ha sett den förr (eftersom den är ny, eftersom den just kom in till butiken...)?

Det hände mig nyss med Laurie Frankels Vi möts igen. Jag var liksom stensäker på att jag sett boken innan.


Och det hade jag ju också (nästan)! Det var ju bara det att den heter Jag ska egentligen inte jobba här, och är skriven av Sara Beischer.


Nåväl, går likheten längre än till omslaget och Frankels roman är lika fin som Beischers så är ju verkligen ingen skada skedd. Får väl helt enkelt ta reda på om så är fallet :)

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

ps. Det skulle ju för den delen ha kunnat vara Erlend Loes Stilla dagar i Mixing Part också... Fler draperier, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar