torsdag 16 januari 2014

En helt omöjlig lista

Efter snabbt rotande i hyllan har jag halva styrkan samlad.

Sådana här omöjliga listor har valsat runt på Facebook ett tag, men jag tog mig faktisk samman och gjorde en boklista enligt följande instruktion:

"In your status line, list 10 books that have stayed with you in some way. Don't take more than a few minutes and don't think too hard. They don't have to be "right" or "great" works, just the ones that touched you."

Och såhär blev det: 

Emily Brontë - Svindlande höjder
George Orwell - Animal farm
Inger Edelfeldt - Juliane och jag
Siri Hustvedt - Vad jag älskade
John Steinbeck - Möss och människor
Carin Holmberg - Det kallas kärlek
Jane Austen - Stolthet och fördom
Katarina Frostenson - Joner
CS Lewis - Narniaserien
Nina Lekander - Mun mot mun
 


Det skulle såklart kunna vara 10 andra... eller kanske inte. Hur ser era listor ut?

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar