onsdag 11 juni 2014

Bokhandlarna svarar: Sommarläsningsenkät (Odette)

Tåg – bästa stället att läsa på om man frågar Odette.

Vad får du inte missa att läsa i sommar? Var är bästa platsen att göra det? På detta och mer får du svar i vår sommarläsningsenkät. Först ut är Odette:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Nej, nej, nej! På semestern MÅSTE jag inte göra någonting! Däremot VILL jag läsa en hel massa! Alla böcker jag köpt i England under årets besök som ligger och väntar på mig tex.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Återigen: Nej, nej, nej! Tänker inte läsa något jag inte vill läsa!

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Tåg!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Tåg...

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Beror på om vi får förhandsexemplar av Fredrik Backmans nya bok innan den kommer ut... I så fall den!!!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem. Grymt bra deckare som utspelar sig i Helsingborg.


PS. Några utmärkta anledningar att stå ut med att hösten kommer även i år: Britt-Marie var här (Fredrik Backman), Lotus blues (Kristina Ohlsson), När kriget kom till Lyckhem (Britt-Marie Mattsson).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar