fredag 7 november 2014

Mitt rätta jag...

Tester. En last som följt med sedan jag som alternativ tonåring smygköpte Vecko-Revyns och Fridas testspecialer. Maniskt betade vännerna och jag av "Är du en lojal vän", "Älskar han dig egentligen", "Vem är din drömkille", "Hitta ditt framtidsyrke" och "Sån är du i sängen"...

Att cyberrymden nuförtiden svämmar över av tester gör att jag kan välja mer i linje med mina intresseområden. Till exempel vet jag nu att min drömdate är Anton Tjechov och att jag något missnöjt får nöja mig med att mest likna Elinor Dashwood bland Jane Austens hjältinnor.

Jag misstänker dock att jag i framtiden kommer att tvingas avstå från min last. För jag vill inte äventyra det här ytterst pålitliga testetresultatet. Äntligen Lizzie!


Nyfiken på vilken klassisk litterär karaktär du är? Här kan du testa dig.

Med vänlig hälsning,
Eliza Bennet

(formally known as
Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar