lördag 1 november 2014

Vilken deckarhöst!



Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta, men något bra måste det ha varit, för det här är den bästa deckarhösten på länge. Favoriter som Jo Nesbø, Sharon Bolton, Belinda Bauer och Alex Marwood är alla aktuella med nya böcker! Och så har vi Tana Frenchs "The Secret Place". (Nu fattas bara att Gillian Flynn och Dennis Lehane överraskningspublicerar något före jul.) Släng så in en ny Kepler på det och jag inser att det inte kommer att bli mycket tid över för annat ett tag framöver. Som tur är har jag haft en deckarläsningssvacka ett tag, så jag är mer än redo för lite mord och blod.

Låt höststormarna vina! Ni hittar mig i läsfåtöljen (alternativt trotsande vädrets makter med lurar i öronen).

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

4 kommentarer:

  1. "The Drop" av Lehane. Kom just ut i pocket på engelska. En riktig överraskning faktiskt ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooooooohhhhh! Skojar du?!?! Hur har jag kunnat missa? Har du läst?

      Radera
  2. Visst är det härligt med spännande deckare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Men måste säga att jag blev lite besviken på senaste Lacey Flint. Mer om detta i boxen snarast.

      Radera