måndag 24 augusti 2015

Sommarfacit


Tidigare i sommar presenterade jag, här i Bokboxen, min sommarhög med böcker.
Som vi alla vet dock så är det inte alltid teori och praktik går ihop. Många av de tänkta titlarna förblev olästa, samtidigt som många andra kom till.
Ty, vad gör man när högvis med intressanta manus landar i ens inkorg? Tja, man får läsa dem på iPaden helt enkelt. Trots att jag inte gillar't.
På grund av detta är fyra böcker i min nya sommarhög (mästerfullt) in-photoshoppade på bilden här ovan. Guldstjärna till dig som lyckas identifiera alla fyra (OBS! Guldstjärnan kommer att skickas via e-mail).

Så, jag vill härmed framföra mina ursäkter till damerna Shriver, Whitehouse, Lövestam och Bergdahl samt herrarna Weir, Stjernström och Horst.
Detta betyder inte på något sätt att era verk kommer att förbli olästa. Förhoppningsvis.
De ligger kvar i högen på mitt nattygsbord.
Jag kommer till er. ”Heh-vent-tchu-ally”, som Manuel i Fawlty Towers skulle ha sagt.
Var inte arga på mig.
Rikta i så fall ilskan mot kollegorna Doughty, Aspenström, Wilderäng och de andra hänsynslösa författarna som så lömskt tog era platser ….

Av dessa lömskingar har jag redan skrivit här om Eriksons ”Vedergällning” och Judd Apatows ”Sick in the Head”. Recensioner på många av de andra kommer eftersom här i höst, flera av dem har inte släppts i handeln ännu nämligen.

Johan Zillén
Akademibokhanden Center Syd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar