söndag 8 november 2015

Oväntad (men inte oönskad, aldrig oönskad) lästid


Det blev ju lite si och så med läsandet i Indien, och nu när jag är tillbaka tycks jag inte riktigt ha kommit i fas. Så kanske ska jag tacka min lyckliga stjärna för att bilen havererade häromdagen och jag nu tvingas ta tåget till jobbet. För som ni alla vet är tågtid lästid.

Så här fint sällskap hade jag dessutom på tåget hem igår. Ser sååå mycket fram emot att återigen få fördjupa mig i Patti Smiths värld av litteratur och konst och kärlek. Och gissa om jag kommer att stalkerbesöka Café 'Ino nästa gång jag är i New York. Kommer att hovra väldigt nära bordet mellan kaffemaskinen och fönstret.

Tack Brombergs för läsex. Ni gjorde bildebaclet så mycket mer uthärdligt.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar