tisdag 8 mars 2016

Vilket dreamteam!


Jag må ha skrivit om detta förut, men alltså nu smäller det snart! Jane Austen och Curtis Sittenfeld! Om det finns en match made in heaven så är det ju den. Är så fruktansvärt nyfiken på vad Sittenfeld kommer att göra med Stolthet och fördom inom ramen för The Austen Project. Så glad att just hon fick sätta tänderna i min favoritroman.

Jag har, skam till sägandes, inte läst de tidigare bidragen (Alexander McCall Smiths Emma, Val McDermids Northanger eller Joanna Trollopes Sense & Sensibility), kanske avskräckt av P.D. James När döden kom till Pemberley och Colleen McCulloughs Miss Mary Bennets självständighet. Dessa titlar har dock inget med Austenprojektet att göra, så säkert är jag orättvis.

I alla fall, ingen har fått mig lika p(r)epp (förlåååt, men jag är från Göteborg) som Sittenfelds kommande. Hennes intelligenta krasshet i kombination med Austens dito kvickhet. Kan det bli annat än fantastiskt? Eligible kommer ut den 26 april. Jag räknar dagarna. Lite skräckblandad förtjusning dock över möjligheten att slutet inte blir lyckligt den här gången.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar