fredag 27 maj 2016

Bokhandlarna svarar: Vilken bok kommer du aldrig att läsa?



Susanna Mattsson, Jägersro: En gång i forntiden blottade jag min mörka hemlighet. Om boken ligger tre miljoner år på topplistan, säljs trettiotusen gånger om dagen, pratas om, omskrivs i tidningarna, blir film och så vidare i evigheters evighet blir jag trött på den långt innan jag hunnit läsa. Så... Jonas Jonassons, Stieg Larssons, E.L. James och Jojo Moyes böcker kommer jag troligen aldrig att läsa. Fast jag har krupit till korset sedan sist och läst Khaled Hosseini. Och det ångrar jag absolut inte.

Johan Zillén, Center Syd: Jag läste första delen i EL James Femtio nyanser-serie. Det räckte bra tack. Kommer inte att plocka upp fler titlar av samma författare. Böcker av L Ron Hubbard står inte högt upp på önskelistan heller...

Silja Stråhle, Helsingborg: Butler/Öhrlunds böcker om Christopher Silfverbielke känner jag ingen som helst minsta lilla dragningskraft till.

Eva Killberg, Ängelholm: Aldrig någonsin kommer jag att läsa Femtio nyanser av honom (eller de andra delarna). Herregud - vad är det för nåt? Låta killen bestämma allt, tycka synd om plågoanden och tro att man kan rädda honom - fråga alkoholistfruar eller misshandlade kvinnor hur det går... Den där tjejen borde bara gett sig långt iväg, snabbt som ögat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar