tisdag 21 juni 2016

Sommarhögen, nu ännu högre


En mycket välkommen nykomling längst upp i årets sommarläsningshög är den nya Alex Marwood-thrillern Den mörkaste hemligheten.
Stort tack till Modernista förlag för läsexet som flög in på kontoret idag.
Fröken Marwoods spännande historier har ju legat högt upp på mina årsbästalistor under tidigare år.
Om ni behöver fräscha upp era minnen så kan ni läsa mina recensioner av Onda flickor och Granne med döden här respektive här.

Och baksidestexten på det nya alstret tycker jag verkar båda för fler rysningar…

” När den treåriga flickan Coco - tvilling till identiska systern Ruby - försvinner under sin pappas femtioårsfest, väcker fallet en enorm uppståndelse i medierna. Flickans föräldrar är rika och har stort inflytande, liksom de vänner vars sommarhus vid havet festen hölls i.
Vad var det egentligen som hände den där ödesdigra kvällen?
 Handlingen sträcker sig över två helger. Den första är den då Coco försvinner. Den andra den då de mörkaste av hemligheter till sist ska komma att avslöjas...”

Jag ber att få återkomma med omdöme inom kort.

Kan till dess påminna om den mycket roliga, och sannolikt allra vänligaste, Twitterfight som någonsin utspelat sig.
Mellan Alex Marwood och Fredrik Backman.Med mig i en kort cameo-roll.
Läs den här.

Johan Zillén
Akademibokhandeln Center Syd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar