onsdag 6 juli 2016

Tävling! Vinn signerat exemplar av "100 Hemskaste"


Helena Dahlgrens 100 Hemskaste är en riktig pärla till bok med 100 initierade skräcktips från en av de främsta entusiasterna på området. Hela populärkulturkatalogen finns representerad; musik, film, böcker, tv-serier som ni trodde att ni aldrig skulle våga er på.
Nu lottar vi ut fem signerade exemplar bland alla er som längtar efter att bli skrämda!

Gör såhär: Svara på frågan nedan. Skicka ditt svar samt namn och adress (så att vi kan skicka boken till er) till bokboxen@akademibokhandeln.se. Klart!

Helena Dahlgren driver bloggen Dark Places där hon skriver om skräck, thrillers och fiktivt mörker. Men tidigare skrev hon också i en annan mycket populär bokblogg. Vilken?

Senast tisdagen den 12 juli vill vi ha ditt svar.

Lycka till!

Helena Dahlgren gästbloggade hos oss i måndags. Läs hennes text här.

Om boken:
Som skräckentusiast får jag ofta två frågor: »Skrämmer du inte dig själv?« Och: »Varför läser du om så hemska saker när världen ser ut som den gör?«
Några av svaren på de frågorna finns i den här boken.
Men framför allt får du hundra omsorgsfullt utvalda skräcktips (plus några till) från 1818 till 2015, från gotikmysrys till splatter. Det är varken kulturkanon eller kulturdebatt - eller kanske både och?
Här trängs penny dreadfuls med Den Goda Smaken, Cthulhu tar en svängom med screamqueens och ja, jag tror att jag kan lova att en viss liten man från en annan plats kommer att dansa igen
Hundra skräckupplevelser som tar mig i handen och drar mig tillbaka ut i barndomens mörka, mörka skogar.
Vill du följa med ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar